Jak v roce 2022 zhubnout natrvalo

Také patříte k těm, co v lednu pravidelně podléhají davovému šílenství, přiškrtí svůj svůj jídelníček na minimum a zároveň berou místní fitness útokem?

Což o to, dát si novoroční předsevzetí a začít od ledna žít zdravěji je jistě ušlechtilý cíl. Problém je v tom, že už v únoru, nejpozději v březnu, většina lednových nadšenců o žádném předsevzetí ani neví, natož pak, aby ho dodržovali. Přístup „hop nebo trop“ se totiž dlouhodobě nevyplácí. Mám pro vás pár tipů na to, aby vaše letošní nadšení s koncem ledna nevyprchalo, ale aby se vám ta vaše změna životních návyků tentokrát povedla doopravdy.

Najděte si dostatečně silnou motivaci

V první řadě je třeba mít hlubší motivaci, než jen podléhat všeobecné lednové panice. Zvláště, když víte, že už jste začínali mnohokrát a vždycky jste ztroskotali. Na začátku každého rozhodnutí musí být silné „PROČ“. Doporučuji následující jednoduché cvičení. Rozdělte si papír na dvě poloviny. Na jednu si napište, co získáte, když zhubnete, co vše vám to přinese, co se zlepší, jak se budete cítit. Napište si opravdu vše, co vás k tomu napadne a hezky si to prociťte. A na druhou stranu napište, co ztratíte, co musíte obětovat, i to je potřeba si zvědomit. Ze strany zisků si vyberte ty nejsilnější argumenty a to je právě vaše hlavní motivace.. Tu si pak napište velkým písmem na viditelné místo a mějte ji po celou dobu stále na paměti.

Stanovte si reálný cíl

Chtít za dva měsíce zhubnout 15 kg je nesmysl. Svoje kila jste také nepřibrali přes noc. Nepodléhejte nesmyslným dietám, úprava stravy musí být pozvolnější a dlouhodobě udržitelná. Chodit do fitka 5 x týdně také není asi úplně dobrý plán. Pokud nejste přirozeným fandou cvičení, tak velké nasazení nevydržíte. Reálné tempo hubnutí je 2-4 kg za měsíc, víc po sobě nechtějte. Pohyb volte s ohledem na váš věk a zdravotní stav a hlavně, musí vás opravdu bavit. Takže jestliže zvedání činek v posilovně nesnášíte, zvolte obyčejnou rychlou chůzi, plavání nebo třeba tanec. Zkrátka cokoliv, co je vám milé a vydržíte u toho dlouhodobě. Nepřepalte začátek, nechtějte rychlé výsledky, vyplatí se trpělivost a dlouhodobá výdrž.

Soustřeďte se na dílčí cíle

Pokud potřebujete zhubnout třeba 30 kg nebo i více, můžete být tak velkým cílem paralyzováni a zdá se vám nedosažitelný. Rozdělte si ho tedy na menší, dílčí cíle a stanovte si přibližný čas, kdy jich chcete dosáhnout. A také si stanovte odměny za dosažení těchto cílů. Například až zhubnu prvních 5 (10 kg), dopřeju si luxusní masáž nebo novou sukni. Cokoliv, co vás těší. Soustřeďte se na tento dílčí cíl a ne na konečný výsledek. Za dosažení dílčích cílů se i náležitě pochvalte a oceňte. Bude se vám mnohem lépe postupovat.

Připravte si krizový scénář

Protože změna životního stylu a hubnutí je dlouhodobá záležitost, dříve, nebo později přijdou krize. Ty mohou být dané buď prostou ztrátou motivace, nebo vnějšími okolnostmi. V tom prvním případě se opět vraťte na začátek a připomínejte si svoje důvody, které jste si na začátku stanovili. Představte si, jak byste se cítili, kdybyste to vzdali, o co vše byste přišli. Vyhecujte se, posilujte svoji vůli. V tom druhém případě se vám do cesty může postavit oslava narozenin, firemní párty, dovolená na horách či cokoliv jiného, co vás vyhodí z vašeho běžného režimu. Je dobré být na situaci připraven a předem si promyslet, jak to budete s jídlem řešit. Předem si zjistit, jak to na dané akci bude s jídlem vypadat. Například – bude na dovolené polopenze ve formě jednotných teplých večeří, či rautový stůl s výběrem pokrmů? Bude možné se přes poledne kvalitně naobědvat? Je v místě pobytu možné nakoupit potraviny? Pokud situace nebude odpovídat vašemu novému režimu, je třeba připravit si řešení.

Vytrvejte

Trvalý úspěch je především o výdrži a pevné vůli. Nenechte se odradit drobným zakolísáním či výkyvy motivace. Přepískli jste to na oslavě kamarádčiných narozenin a dali si fakt do nosu? No a co, druhý den zase najeďte do svého režimu. Míváte tu a tam nutkavé pocity, že to nemá cenu, že to za to nestojí, že se vám dále nechce? To je jen zkouška vůle, protože my lidé jsme pohodlní a nechce se nám vybočovat z naší komfortní zóny. A trvalý přepis životních návyků je vybočení jako hrom.

Čím déle však budete nový životní styl žít a čím více krizí překonáte, tím větší je šance, že se vám to tentokrát povede napořád. Věřte mi, mám to vyzkoušené na vlastní kůži, zdravý životní styl žiju už devátým rokem a po stejnou dobu si držím i optimální váhu. Pár krizí už jsem také překonala, ale s jistotou můžu říct, že to možné je a to i navzdory přibývajícím létům. Ta šance, že se to povede i vám, je reálná.

Je fajn mít parťáka

Je určitě výhoda, když na to nejste sami. Informujte rodinu, známé či kolegy o tom, že hubnete. Vyhnete se tak nechtěným otázkám a zbytečným pobídkám k nevhodnému jídlu. Pokud máte kamaráda nebo kolegu, který do toho půjde s vámi a budete se spolu například střídat při vaření zdravých obědů, je to k nezaplacení. Výborná je také morální podpora, mít si o tom s kým popovídat.

Pokud hledáte opravdu kvalitní informace i podporu během vaší změny, vše najdete v mém velkém eBooku: Jak zhubnout, kompletní průvodce hubnutím pro ženy.

Více informací i možnost objednat eBook najdete na této stránce>>

Moc vám držím palce, ať jste tentokrát ve svém úsilí opravdu úspěšní.

Jsem výživová poradkyně a nadšená průkopnice zdravého životního stylu. Ukazuji lidem cestu k vysněné postavě, fyzické i duševní kondici, zdraví a celkové životní rovnováze. Můj příběh si přečtěte zde >>
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.